Hoe promoot je een vergeten oer-Hollandse delicatesse? Jenx ontwikkelde – onder haar label Visofvis – in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Viskwekers, een promotiecampagne voor paling.
Met een paginagrote advertentie in het maandblad van Haasnoot-Polaris is in april 2015 de campagne voor paling gestart. Met de advertentie werden zo’n 800 viswinkels en ambulante winkels (in omzet totaal zo’n 80% van de gehele detailhandel) bereikt. De komende maanden wordt vaker geadverteerd in het maandblad van Haasnoot-Polaris.
Onderdeel van het campagneplan zijn promotiedagen. Jenx ontwikkelde POS-materialen en organiseerde 5 pilotdagen. In winkels, die over het land zijn verdeeld, werd paling door een specialist aan klanten aangeboden. De verkoop van paling steeg tijdens deze dagen met gemiddeld 228%! Uiteraard werd gebruik gemaakt van paling met het blauwe logo van het Duurzaam Paling Fonds®.
Nu de promotiedagen succesvol blijken te zijn worden er tot het eind van jaar nog circa 50 ingezet. Deze promotiedagen worden ondersteund door andere momenten uit het campagneschema. Daarin staan onder meer advertenties richting de visdetaillist, TV-sponsoring, artikelen in bladen voor de consument, recepten voor kookbladen, een mailing aan alle visdetaillisten enzovoort.